نمایش همه 2 نتیجهمرتبسازی بر اساس جدیدترین
توی این دنیا که زندگی خوبی نداشتی
این روایت، روایت اکثر ماهاست، اکثر ماهایی که از مواهب حکومتها بی بهرهایم و باید تن بدیم به بهانههای واهی حاکمان که تقدیر این بوده، جبر زمانه است، همینه که هست و بهانههای واهی دیگر.
از اینجا بشنوید:
ما چرا عاشق داستانیم؟ داستان چه ارتباطی با زندگی واقعی دارد؟
نسخه صوتی را اینجا بشنوید:
تا حالا براتون سوال شده که داستانهای حمله بیگانگان به زمین که عموما هم حمله به آمریکاست از کجا اومده؟ چی باعث شده که این داستانها تعریف بشن و خواهان داشته باشن؟
یا چه چیزی باعث شد که سوپر هیروها یا ابرقهرمانهایی مثل آیرون من یا بیوه سیاه خلق بشن؟
یا چرا باید داستانهای اسطورهای خلق جهان ساخته بشن و البته باقی بمونن؟
یا این سوال اساسی، اصلا چرا باید داستان گفت و چرا ما انقدر عاشق داستانیم؟
توضیح و اصلاح: من به اشتباه مارکز رو مارکس تلفظ کردم، اینم بذارید پای ناخودآگاه من از بس که در فلسفه سیاسی غرق شدم. ویرایشش هم سخت بود، پس لطفا با همین اشتباه از من بپذیرید.